Bu Blogda Ara

8 Ağustos 2013 Perşembe

BAKLAVA YUFKASINDAN EV BAKLAVASI


İlk defa yaptım ve bayıldım.. Pek çok dükkanda satılana taş çıkarır lezzette ve gevreklikte oldu.. Artık tek tek hamur açarak baklava yapmaya paydos, hazır baklava yufkası ile gerçekten muhteşem oluyor..
Ben bunu bayram tatlısı olarak yaptım, herkese ağız tadı ile güzel bir bayram diliyorum..

Malzemeler:
1 paket hazır baklava yufkası (40-42 adet çıkıyor)
200 gram tereyağ
1/2 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı dolusu iri çekilmiş ceviz

Şerbeti için;
3 su bardağı su
4 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı:
Tereyağı eritip sıvıyağ ile karıştırıyoruz.. Büyük fırın tepsisini yağlayıp ilk yufkayı seriyoruz.. Üzerine iki kat daha yufka serdikten sonra erimiş tereyağ-sıvı yağ karışımını bir fırça ile yufkanın her yerine sürüyoruz.. Bütün yufkaları tek tek üst üste diziyoruz; her üç yufkada bir yağlıyoruz.. 15. ve 30. katlarda yufkayı yağlayıp cevizleri her yerine gelecek şekilde döşüyoruz.. 40. katta yufkamız bitmiş oluyor.. Keskin bir bıçakla karelere bölüp kalan yağı üzerine döküyoruz.. 200 dereceye ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.. Yaklaşık 20-25 dakika..
Baklava soğurken şerbeti hazırlamaya başlıyoruz.. Su ve şekeri bir tencereye koyup kaynatıyoruz.. Kaynama süresi 20 dakika.. Bu sürenin sonunda limon suyunu ekleyip 2 dakika daha kaynatıp ocağı kapıyoruz..
Şerbet ılığa yakın sıcaklığa geldiğinde soğuk baklavanın üzerine döküyoruz.. Hamur olmaması için üzerini kapatmıyoruz.. Baklavamız hazır.. Yapılışından bir gün sonra yemenizi tavsiye ederim.. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: