Bu Blogda Ara

18 Temmuz 2012 Çarşamba

GALETA UNLU DOMATES SOSLU KÖFTE

Ben yeniden köfte yiyebilmeye başladım.. Bazı insanlar peynir yiyemez, bazıları da et yiyemez ya ben de köfte yiyemeyenlerdendim.. Nasıl olduysa bunu yendim nihayet ve köfte yapıp yemeye başladım.. Benim köfte tarifim böyle.. İçine su konduğundan yumuşacık oluyorlar..

Malzemeler:
1/2 kg  köftelik kıyma
2 orta boy soğan
2 yumurta
1 çay bardağı galeta unu
1/2 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı tuz

Domates sos için;
2 domates
3 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı su
Arzu ederseniz 1 tatlı kaşığı fesleğen

Yapılışı:
Soğanları rendenin ince tarafıyla rendeleyip bütün malzemeleri katıp 10 dakika kadar yoğuruyoruz..  İnce ve yassı olarak köfteleri şekillendiriyoruz.. Geniş bir teflon tavada kısık ateşte köftelerin her iki tarafını hafifçe kızartıyoruz.. Sos malzemelerini küçük bir sos tavasında domatesler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.. Tabağa aldığımız köftelerin üzerine sosumuzu döküyoruz.. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: