Bu Blogda Ara

7 Temmuz 2012 Cumartesi

KIŞLIK DOMATES KONSERVESİ VE DOMATES SOSU


Hormonlu ürünlerden bucak bucak kaçıyoruz artık.. Geçen kış hiç domates yemedim.. Ama yemeklerde mecburen hazır aldığım salçaları kullandım.. Artık eskiye dönüş yapmaya karar verdim ve yıllar önce yaptığım gibi domates soslarımı kendim hazırlamaya başladım..Aldığım domatesler ne kadar sağlıklı bilemiyorum elbette ama içlerinden çürük olanlar çıktı; kızacağıma sevindim.. Hem hiç olmazsa mevsim domatesleri bunlar.. Konserve için en uygun olan uzun domateslerden aldım.. Pazarda kilosu 1 lira.. Ben 5 kilodan yaptım konservemi.. Bir 5 kilo daha yaparsam bütün kış bana yeter de artar bile..

Malzemeler:
5 kilo salçalık uzun domates
1 yemek kaşığı Himalaya tuzu (normal tuz ya da kaya tuzu da olur)
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:
Domatesleri yıkayıp dörde böldükten sonra rondoda çektim.. Büyük 5 kiloluk çelik bir tencereye hepsini doldurdum.. Tuzunu, yağını ekleyip orta ateşte kaynattım.. Altının yanmaması için arada sırada karıştırdım..
Kaynamanın 10. dakikasında derin dondurucuda saklamayı düşündüğüm domates sosu için tencereden bir miktar domates püresi aldım ve ılındıktan sonra buzdolabı poşetlerine birer kullanımlık doldurup dondurucuya attım.. Kullanacağım zaman çözülmelerini beklemeden hemen yemeğe katacağım..



Konserve için 20 dakika daha kaynatmaya devam ettim.. Aslında bu süre domateslerin ne kadar sulu olduklarına ve sizin ne kıvamda bir konserve istediğinize bağlı.. Koyuca bir kıvam istiyorsanız 45 dakikaya kadar kaynatabilirsiniz.. Bana yarım saat yetti.. Sürenin sonunda püreyi sıcak sıcak kavanozlara aldım, kapaklarını sımsıkı kapatıp ters çevirdim.. 1 gün bu şekilde beklettikten sonra mutfak rafıma düz bir şekilde dizdim.. Artık konservelerim hazır.. Ben kullanana kadar bu şekilde aylarca bekleyebilirler.. Açtığım kavanozu buzdolabında saklayacağım.. Bozulma riskini azaltmak için de küçük kavanozlar tercih ettim.. Kolay gelsin ve afiyet olsun :)

2 yorum:

ay dedi ki...

ben de son üç yıldır aynı uygulama ile konserve yapıyorum ve harika oluyor,küçük kavanozları tercih ediyorum yani 100'er gramlık...bir seferlik kullanımlar daha sağlıklı oluyor diye düşünüyorum...Hatta aynı şekilde taze fasulye için de konserve yapıyorum...teşekkürler sevgili çitlembik ağacı...:)

citlembikagaci.blogspot.com dedi ki...

İlginiz için teşekkür ediyor ve afiyet olsun diyorum :)