Bu Blogda Ara

18 Mart 2012 Pazar

ÇİKOLATA ŞELALESİ


Çikolatanın yerini hiçbir şey tutmuyor benim için.. Bütün çikolatalı tarifleri denemek istiyorum.. Bu da çok sevilen çikolata şelalesi.. Suflenin bir değişik ve kolay versiyonu gibi.. Kalp şeklinde silikon kalıplara döküp pişirdim, tadı gibi görüntüsü de nefis oldu..
Servise sunarken üzerine pudra şekeri, krema ya da vanilyalı dondurma ekleyebilirsiniz..


Malzemeler:
160 gr bitter çikolata (iki tane kare paket)
1/2 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı un
3 yemek kaşığı tereyağ
2 yumurta
1 fiske tuz

Yapılışı:
Tereyağ ve çikolataları hafif ateşte karıştırarak eritiyoruz.. Diğer malzemeleri mikserla çırpıyoruz.. Elde ettiğimiz karışıma erittiğimiz çikolatalı karışımı ekleyip 1 dakika daha çırpıyoruz.. 200 dereceye ısıtılmış fırında 8-10 dakika pişirip alıyoruz.. İçindeki çikolatanın sıvı kalabilmesi için pişirme süresine dikkat ediyoruz.. Ben hepsini birden pişirdim, servis yapacağım zaman mikrodalgada hafifçe ısıtıyorum.. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: