Bu Blogda Ara

3 Aralık 2012 Pazartesi

KEÇİBOYNUZU UNU İLE DİYET MUFFİN




Bana keçiboynuzu unu fikrini veren can arkadaşım Berrin'e teşekkürlerimle.. Bu un kakao tadı veriyor.. Muffin'imizi yine yulaf kepeği ile yaptım.. Bu muffinlerde  yumurta, kabartma tozu, light süt ve yulaf kepeği sabit olmak üzere tatlandırıcı ek malzeme olarak kayısı kurusu, incir kurusu, ceviz, fındık, badem, haşhaş, elma, kuru üzüm, zencefil, zerdeçal ne isterseniz kullanabilirsiniz.. İçerik sizin beğeninize kalmış.. Ama yapışmaması için mutlaka silikon kap kullanın..

Benim kullandığım keçiboynuzu unu bu.. Bir diğer adı da ''harnup unu''.. Aktarlarda, baharatçılarda rahatlıkla bulunuyor..



Malzemeler:
3 yumurta
8 kaşık yulaf kepeği
1 su bardağı light süt
1/2 paket kabartma tozu

8 tane kuru kayısı
1/2 su bardağı kuru kayısı (minik doğranmış)
2 yemek kaşığı keçiboynuzu unu

Yapılışı:
Fırını 170 dereceye getirip ısıtmaya başlıyoruz.. O ısınırken önce sütle yumurtaları, sonra diğer malzemeleri ekleyip tel çırpıcı ile çırpmaya devam ediyoruz..  Isınan fırında 25 dakika kadar pişiriyoruz.. Afiyet olsun..

2 yorum:

BacktoBodrum dedi ki...

Keçiboynuzu unu hiç görmedim - Nereden alınacak lütfen?

citlembikagaci.blogspot.com dedi ki...

Merhaba;
Keçi boynuzu unu aktarlarda bulunuyor.. Harnup unu olarak da sorabilirsiniz.. Tarifin altına resmini de ekliyorum..