Bu Blogda Ara

17 Haziran 2012 Pazar

BİTTER ÇİKOLATALI BABALAR GÜNÜ PASTASI



Babalar günü nedeniyle babama yaptım bu pastayı ama asıl amacım çabuk ve pratik bir pasta tarifi vermek.. Pandispanyası çok başarılı.. Ben küçük kalıba 2 yumurta ile yaptım, siz ölçüleri iki kat arttırarak normal büyüklükte bir pasta elde edebilirsiniz..

Malzemeler:
Pandispanya için;
2 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1,5 yemek kaşığı kaynar su
1,5 çay bardağı un
1/2 çay bardağı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Sosu için;
1/2 paket Dr. Oetker bitter çikolata sosu
50 gram şamfıstıklı bitter çikolata

Yapılışı:
Fırınımızı 175 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlıyoruz.. Kaynar su ve yumurtaları mikserin en hızlı devrinde 2 dakika çırpıyoruz..  Şekeri vanilyayı ekleyip 1 dakika daha çırpıyoruz..  Kalan malzemeleri de ekleyip 3 dakika daha bu sefer yavaş devirde çırpıyoruz.. Katı yağla yağlanmış kalıbımıza döküp fırında 30 dakika kadar pişiriyoruz..
Pandispanyamız pişerken sosumuzu paketteki tarife göre fakat yarım ölçü hazırlıyoruz..  Kek ılınınca bıçakla ikiye bölüyoruz, ılık şekerli su ile ıslatıyoruz.. Dilerseniz suya rom da ekleyebilirsiniz.. Kremanın yarısını ıslatığımız kısma sürüyoruz, üzerine şamfıstıklı çikolatamızı ince ince doğrayıp bütün yüzeyi kaplıyoruz.. Kalan üst parçayı koyup onu da ıslattıktan sonra artan sosu üzerine ve yanlarına sürüp dilediğimiz gibi süslüyoruz.. Afiyet olsun ..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hocam şimdi pandispanyayı yaptım 2 katı ölçülerle benim normal 24 cm lik kalıbımda çok az durdu,ben de sizinkiyle aynı olan küçük kalpli kalıba koydum pişiyor ama hiç umudum yok,daha önce de pandispanya yı yumurtanın akını köpürterek yapmıştım,fırına ılk koyduğumda bi güzel kabarmış,sonra da sönüvermişti,tabiki çöpe gitti,bundan da pek umudum yok inşallah olur,nerede yanlış yapıyorum acaba didem köse

citlembikagaci.blogspot.com dedi ki...

Didemcim normal olarak kabarması gerekiyor.. Yumurtaları dolaptan 1 saat önce çıkarıp dışarsa beklet, oda ısısında olsunlar.. Fırının turbo ise 175 derece ideal ve önceden ısınmış olmalı.. Turbosuz fırında da yine önceden ısınmış olarak 160 derecede pişirebilirsin.. İlk zamanlarda ben de keki pek tutturamazdım, yılmadan devam etmek gerekiyor :)