Bu Blogda Ara

25 Haziran 2012 Pazartesi

ŞEFTALİ VE MÜRDÜM ERİKLİ TART


Eli kulağında ikisinin de; yakında bol şeftali ve mürdüm eriğine kavuşacağız.. Yazlık güzel bir tart tarifi arıyorsanız buyrun..

Malzemeler:

Süsleme için;
2 adet şeftali
5-6 adet mürdüm eriği

Tart hamuru için;
1 yumurta
2 su bardağı un
1/2 su bardağı toz ya da pudra şeker
1/2 paket margarin ya da aynı miktarda tereyağı (oda ısısında)
1/2 çay bardağı süt
1 paket vanilya
1 çimdik tuz

Kreması için:
Dr. Oetker vanilyalı dolgu kreması

Yapılışı:
Bütün tart hamuru malzemelerini derin bir kapta karıştırıp yoğuruyoruz.. Buzdolabı poşetine alıp buzdolabında yarım saat bekletiyoruz.. Bu arada fırınımız 160 dereceye ısıtıyoruz.. Yağladığımız kelepçeli kalıba ya da tart kalıbına hamurumuzu elimizle bastırarak yerleştirip fazla kabarmasını önlemek amacıyla çatalla delikler açıyoruz.. Eğer daha ince bir hamur istiyorsanız hamurun üzerine yağlı fırın pişirme kağıdı serip nohut fasulye gibi bakliyat dizebilirsiniz.. Yaklaşık 20 dakikada tart tabanımız pişecektir.. O arada dolgu kremasını poşetteki tarife göre hazırlıyoruz ve tart hamuru pişene kadar buzdolabında bekletiyoruz.. Hamur pişip soğuduktan sonra dolgu kremasını üzerine yayıyoruz, meyvaları da şeftalilerin kabuklarını soyup şekildeki gibi üzerine diziyoruz.. Ben bu tartı hemen tüketileceği için jölesiz yaptım ama siz dilerseniz bir paket hazır meyva jölesi kullanıp tartın üzerini kaplayabilirsiniz.. Böylece hem tart daha parlak görünür hem de meyvalar renk değiştirmez.. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: