Bu Blogda Ara

29 Eylül 2012 Cumartesi

KELEK VE ACUR KARIŞIK TURŞU


İçinde ne olduğunu bildiğiniz turşu yemek isterseniz kendi turşunuzu kendiniz yapın.. Turşumu bugün kurdum, salamurasının tadı gayet güzeldi.. 4 hafta sonra yenmeye hazır olacak..

Malzemeler:
1 kilo acur
1 kilo kelek
1/2 kilo sivri biber
3 çay bardağı kaya tuzu
1 baş sarımsak
2 elma
1 limon
2 avuç nohut
3 çay bardağı sirke

Yapılışı:
Acurların ve keleklerin dip kısımlarını kesiyoruz.. Ben acurları ikiye böldüm, siz isterseniz bütün kullanın.. Yorgan iğnesi ile kelek ve acurların üzerlerinde  4-5 tane delik açıyoruz.. Cam kavanozun dibine nohutları ve 1 elmayı dilimleyip koyuyoruz..  Üzerlerine önce kelekler, sonra acurlar, en üste de biberler gelecek şekilde aralarına sarmısak dişlerini ve limon dilimlerini koyarak bastırarak diziyoruz.. 2. elmayı da dilimleyip üst kısımlara ve yanlara yerleştirdikten sonra tuzu, sirkeyi ve üzerini örtecek kadar suyu ekleyip kapağını sıkıca kapatıyoruz.. Oda ısısında 4 hafta bekletiyoruz.. Bu sürede arada açıp  üzerinde oluşan köpükleri temizliyoruz.. 4 hafta sonunda turşumuz hazır hale geliyor.. Açtıktan sonra balkon gibi serin bir yerde ya da buzdolabında saklıyoruz.. Afiyet olsun..

2 yorum:

BacktoBodrum dedi ki...

Çıtlembik ağaağı hakında bilgi ararken sizin blog keşfettim. Çok hoş! Ben Bodrumu ilgili bir bloğu yaziyorum.

citlembikagaci.blogspot.com dedi ki...

merhaba ilginize sevindim.. ben de sizin bloğunuzu çok beğendim..