Bu Blogda Ara

31 Mart 2009 Salı

ÇİKOLATALI PASTA


Çok kolay herkesin yaptığı pastalar bunlar.. Pandispanya hamurunu hazırlamakla, kabarma sorunuyla uğraşmak istemezsek hazır pastabanlarla şahane pastalar yapabiliyoruz.. Piyasada satılan binbir çeşit toz halindeki kremalar da cabası.. Ben de daha düzgün olduğu için pastaban kullandım ama kremalar bana ait.. Bir de krema düzgün durmadığı için pastanın yan tarafını süslemek sorun olurdu; ona da kendimce bir çözüm buldum..



Malzemeler:

1 adet sade pastaban (3 katlı olanını kullandım)

Dilediğiniz kadar pirinç patlaklı çikolata

Dilediğiniz kadar fındık krokan

Çikolatalı mısır gevreği

Pasta Süsleri


Üst Krema için:

600 gram bitter çikolata


İç Krema için:

4 yumurta sarısı

2 su bardağı süt

1,5 çay bardağı şeker

3 çorba kaşığı un

1 paket vanilya


Yapılışı:

Keki her katını süt, tozşeker ve su karışımı ile ayrı ayrı ve bolca ıslatıyoruz.. Malzemesi verilen kremayı pişiriyoruz ve her kata sürüyoruz.. Üzerlerine fındık krokan ve pirinç patlaklı çikolataları kırarak serpiştiriyoruz.. Üç katı aynı şekilde düzenledikten sonra en üstünü de ıslatıp üzerini hazırladığımız iç krema ile kaplıyoruz.. İçine su doldurduğumuz sığ bir kabın içersine daha küçük bir tencere oturtup çikolataları kırarak içine atıyoruz ve kısık ateşte çikolatalarımızı arada sırada karıştırarak benmari usulü eritiyoruz.. Eriyen çikolatamız ile pastamızın üzerini ve yanlarını kaplıyoruz.. Soğuduktan sonra çikolatalı mısır gevreklerini yanlara yapıştırarak pasta süslerini de kullanarak keyfimizce süslüyoruz..

Hiç yorum yok: