Bu Blogda Ara

31 Mart 2009 Salı

ÜZÜM REÇELİ

Üzümün de reçeli mi olurmuş dedi arkadaşım.. Ben deneyeceğim dedim ve denedim.. Nasıl yaparım diye düşündüm önce.. Beyaz üzümle siyah üzüm arasında bocaladım.. Beyaz üzüm reçelinin renginin göze hoş görünmeyeceğini düşündüm.. Sonra ikisini birden kullanmaya karar verdim.. ve şöyle bir şey çıktı ortaya.. (ben beğendim)



Bu da tarifi :

Malzemeler:

1 kilo beyaz çekirdeksiz üzüm
2 su bardağı su
½ kilo şeker
Yarım limon suyu
(Renk versin diye 30 adet siyah üzüm)

Yapılışı:

Üzümleri (beyaz-siyah beraber) saplarını ayıklayıp yıkayın.. Bir tencerede suyu ve şekeri şurup kıvamına gelene kadar kaynatın.. Üzümleri içine atın.. Orta ateşte kaynatın.. Üzümlerin rengi sarıya dönüşüyor.. Yumuşadıklarında limon suyunu sıkıp yarım saat daha kaynatın.. Sürenin sonunda beyaz üzümler şurubun pembe rengini alıyor.. Reçelimiz hazır.. Ben kavanoza alırken siyah üzümleri almadım; çünkü hem ezilmişlerdi hem de tek çeşit üzüm o pembe rengin içinde çok daha hoş duruyor.. Siyah üzümleri ziyan etmedim.. Hemen annemin tarifi düğme kurabiye yapıp üzerlerini süslemek için bu siyah üzüm marmeladını kullandım..

Hiç yorum yok: