Bu Blogda Ara

30 Mart 2009 Pazartesi

LİMONLU KEK



Çikolatalı herşeyi çok severim ama meyvalıların da yeri ayrı.. Hele de limonlu kekin.. O mis gibi kokuya karşı koymak hem çok zor hem de insafsızlık değil midir.. Tatlıyı pek sevmeyen arkadaşım da o muhteşem aromaya yenik düştü elbette ..



Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1.5 su bardağı un
1 limon kabuğu rendesi
Yarım limon suyu
1 paket kabartma tozu



Yapılışı:

Dışarda beklettiğimiz ılık yumurtalarla şekeri iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri de ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.. Kalıbımıza döküp 170 derecede 30-40 dakika süreyle pişiriyoruz.. (Çırptığım hamurdan ayırıp çiğ olarak yedim, ben bunu hep yapıyorum, hala yapıyorum )..




2 yorum:

Adsız dedi ki...

Cumartesi günü tarifi harfiyyen uyguladım ancak tamamen kendi hatamdan kaynaklı başarısız oldum. Tek sevindirici kısmı tadıydı, görüntüsü mısır ekmeğine :) benzese de tadı enfesti. Görüntüsünün sebebi ise kelepçeli kek kalıbımı kullanmam ve zannediyorum taşınma sırasında yamulması sebebiyle kek hamurunun yarısının oluşan aralıktan akması, kekin yarısının kalıbın içinde diğer yarısının fırının zemininde özgür bir biçimde pişmesi idi. İlk fırsatta başka bir kalıpla tekrar deneyeceğim ve umuyorum ki güzel haberlerle buraya döneceğim.

Sevgilerimle.

Linea

citlembikagaci.blogspot.com dedi ki...

Silikon ya da yapışmaz kalıplarla daha garantili oluyor.. Kelepçeli kalıplar tam yerine oturmazsa aradan sızıntı yapıyor.. Bu yüzden kelepçeli kalıbı tart hamuru gibi akıcı olmayan hamurlarda kullanıyorum.. Ve ilgine teşekkür ediyorum.. Bana güç verdin..