Bu Blogda Ara

31 Mart 2009 Salı

PORTAKALLI CUP KEK




Soğuk günlerde en sevdiğim şey bir bardak çay ile yeni pişmiş ılık kek yemektir.. Hava çok soğuk olduğunda ve eğer dışarda bir işim yoksa (ki olmaması için özel çaba gösteririm) hemen kekimi yapar, çayımı demler, camın önünde keyif yaparim.. Hele ki kar yağdığında daha bir kek pişiresim gelir.. Neden böyleyim bilmiyorum, bunun nedeni çocukluğumda saklı olsa gerek.. Çünkü hala çiğ hamurdan kendime ayırıp bir kısmını yiyorum ..


Bu aralar küçük kaplara yapılan cup kekler çok moda oldu.. Muffin olarak da adlandırılan bu kekler servis açısından hem daha kolay hem de daha şık.. Bu fincan kekleri ben de bu yüzden çok seviyorum..

Bu portakallı tarifim.. Ben bu keki bir yumurtadan yaptım.. Bu malzeme ile resimdeki kaplardan 6 tane çıkıyor..

Malzemeler:

1 yumurta
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
3 çay bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal kabuğu rendesi
2 tatlı kaşığı esmer şeker (üzerine serpmek için)

Yapılışı:

Fırını 170 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakın.. Yumurta ve şekeri mikserla çırpın.. Yağ, yoğurt ve portakal kabuğu rendesini ekleyerek çırpmağa devam edin.. Kabartma tozu, vanilya ve unu tahta kaşıkla hamura ekleyin ve karıştırın.. 6 adet muffin kabını bir fırça yardımıyla hafifçe yağlayın ve kek hamuruyla yarıya kadar doldurun.. 2 kaşık esmer toz şekeri üzerlerine serpin (keki yerken kıtır kıtır ağıza geliyorlar ve çok hoş oluyor).. Isınmış fırında 35 dakika kadar pişirin.. Soğuduktan sonra kapları ters çevirip kekleri çıkarın..

Hiç yorum yok: