Bu Blogda Ara

11 Mayıs 2009 Pazartesi

ANNELER GÜNÜ PASTASI

Bu pastayı annem için yaptım.. Hediyem kendi emeğim bir şey olsun istedim.. Yalnız hala tam istediğim gibi bir pasta yapamadım henüz.. Süslemeleri beni çok mutlu etmiyor.. Bunun da iki nedeni var.. Hem çok aceleye geldi bu pasta, süslemeye fazla zaman bulamadım, hem de ekipmanım eksik.. Eminönü'ye ilk gittiğimde Fermo'ya uğrayıp boya kalemlerinden alacağım.. Bildiğimiz gazlı kalemlere benziyorlar ama içleri yenebilen sıvı boya dolu, istediğiniz deseni çizebiliyorsunuz.. Çiçeklerime gölgelendirme yapacağım o kalemlerle.. Bir iki farklı renk şeker hamuruna da ihtiyacım var.. Burda pastamın rotüşsüz hali var, tamamlayıp servis tabağına aldığımda resmini çekmeye zaman bulamadım..



Dün iki pasta yaptım; biri de kendime.. Malzemeleri aynı.. Burda birinin tarifini veriyorum.. Aslında ben iki ölçü yapıp hamuru iki ayrı kalıba böldüm ve ikisini aynı anda pişirdim.. Aynı anda iki pasta yapınca da zamanım çok daraldı ve süslemeleri ile fazla uğraşamadım.. Diğer pastam da bu..




Malzemeler (Pandispanya için):
2 yumurta
2 kahve fincanı toz şeker
2 kahve fincanı un
1/2 paket kabartma tozu
1/2 paket vanilya

İç Krema için:

2 yumurta sarısı

1 su bardağı süt

1 çay bardağı şeker

1,5 çorba kaşığı un

1/2 paket vanilya

Üzerine;
200 gram sütlü kuvertür çikolata
1/2 paket krema

Arasına;
Damla çikolata

Yapılışı:
Önce dışarda beklettiğim oda sıcaklığındaki yumurtaları ve şekeri çırpıp, daha sonra diğer malzemeleri de katarak kek hamurumu hazırladım.. Önceden 170 dereceye ısıttığım fırınımda üstü kızarana kadar pişirdim. O pişerken ara kremamı hazırladım.. Bütün malzemeleri bir tencereye koyup orta ateşte karıştırarak pişirdim, kaynayınca 3-4 dakika daha kısık ateşte pişirip ocağı kapattım.. Kekimi fırından aldım, soğuduktan sonra pastanın düzgün durması için üzerindeki kabarık kısmı keserek ayırdım ve keki ikiye böldüm.. Şekerli su ile ıslatıp ara kremayı sürdüm, damla çikolata serptim.. Üst parçayı kapatıp onu da şekerli su ile ıslattım.. Krema ile birlikte erittiğim kuvertür çikolatayı sürdüm.. Yumruk kadar beyaz şeker hamurunu pudra şekeri serptiğim tezgahta merdane ile yarım santim inceliğinde açtım ve pastamın üzerini kapladım.. Yine şeker hamurundan yaptığım fiyongu ve çiçekleri su ile üzerine yapıştırdım.. Annem çok beğendi ve çok mutlu oldu ama ben kendi kendime boş zamanlarımda modelleme için çalışma kararı aldım.. Çok güzel pastalar yapmak istiyorum..

Hiç yorum yok: