Bu Blogda Ara

23 Mayıs 2009 Cumartesi

YEŞİL ŞEKER HAMURLU PASTA

Şeker hamurlarına devam.. Her seferinde farklı dekorlar deniyorum.. Bu sefer de hediye paketleri yaptım.. İki tane de köpüren gazoz dolu bardak.. Fena olmuyor, giderek öğreniyorum.. Hediye paketlerini yaparken erkek kardeşim de vardı; bunlarla tek tek uğraşıyorsun demek dedi.. Evet uğraşıyorum, hem de keyifle ve özenerek..



Malzemeler:
Pandispanya hamuru için:
2 yumurta
2 kahve fincanı toz şeker
1,5 kahve fincanı un
1/2 kahve fincanı kakao
1/2 paket kabartma tozu
(Sade pandispanya hazırlamak isterseniz un 2 fincan olacak)

Ara ve Üst Krema:
1 paket Dr.Oetker sade dolgu kreması
Çilek

Kaplama için:
Şeker hamuru:

Yapılışı:
Pandispanya için önce fırınımızı 160 dereceye ayarlayıp ısıtıyoruz.. O ısınırken yumurta ve şekeri mikserla çırpıyoruz.. Diğer malzemeleri de ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.. 20 cm.lik küçük bir kalıba döküp 30-40 dakika pişiriyoruz.. Soğuduktan sonra keki ikiye kesip şekerli su (ya da sütlü şekerli su) ile bolca ıslatıp tarife göre hazırladığımız dolgu kremasını sürüyoruz.. Kremanın üzerine ince ve yassı doğradığımız çilekleri döşüyoruz.. Üst katı kapatıp ıslattıktan sonra dolgu kremasıyla keki kaplıyoruz.. Bir yumruk büyüklüğündeki yeşil şeker hamurunu pudra şekeri serptiğimiz tezgahta merdane ile yarım santim inceliğinde kekten büyük olacak şekilde açıyoruz.. Kekimizi dikkatlice kaplayıp düzeltme malası ile kaplamanın keke iyice oturmasını sağlıyoruz.. Kenardaki fazlalıkları keskin sivri bir bıçakla ya da pizza bıçağı ile 1-2 santim fazlalık bırakacak şekilde kesiyoruz.. O fazlalıkları kıvırarak kenarları süslüyoruz.. Hazırladığımız dekorları suyla ıslatarak pastamıza yerleştiriyoruz..

Hiç yorum yok: