Bu Blogda Ara

8 Mayıs 2009 Cuma

MAYALI HAMURDAN PEYNİRLİ POĞAÇA

Annem yapardı bu poğaçanın benzerini,aklımda durup duruyordu.. Bir de hamur açmak, hamurla oynamak inanılmaz keyifli bir şey.. Bugün etli yaprak sarması yapınca yanına börek ister diye düşündüm.. Değişik bir şey denemek istedim; bu tarifi buldum.. Hem ekmek gibi, hem poğaça gibi.. Yumuşacık pofuduk bir şey oldu; çok sevdim..



Malzemeler:


2 su bardağı un
1/2 paket Dr. Oetker Instant Maya
1/2 tatlı kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı toz şeker
2 çay bardağı oda sıcaklığında su

2 yemek kaşığı tereyağ
Peynir rendesi
Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı





Yapılışı:
Un ve mayayı derin bir kapta birbirine karıştırıyoruz.. Tuz, şeker ve suyu da ilave edip 5 dakika yoğuruyoruz.. Ele yapışmayacak yumuşak bir hamurumuz olacak.. Üzerini örtüp 30 dakika ılık bir yerde bekletiyoruz.. Hamuru 3 eşit parçaya bölüyoruz.. Herbirini yarım santim inceliğinde açıp erittiğimiz tereyağını fırça ile sürüyoruz.. Hamuru ikiye katlayıp üstte kalan kısma yine yağ sürüyoruz ve bir kez daha katlıyoruz.. Böylece hamurumuz dörde katlanmış oluyor.. Aynı işlemi diğer iki bezeye de uyguladıktan sonra üzerlerini örtüp 20 dakika daha bekletiyoruz.. Peynirimizi rendeliyoruz.. Bezeleri yine merdane ile yarım santim inceliğinde açıp bıçakla dört eşit parçaya bölüyoruz.. İçlerine peynir rendesi koyup bohça gibi katlıyoruz.. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 dereceye ısıtılmış fırında yarım saat kadar pişiriyoruz..


Hiç yorum yok: