Bu Blogda Ara

5 Mayıs 2009 Salı

SOĞANLI EKMEK

Ekmek yapmaya iyice merak sardım.. Her bir çeşidi deneyip en beğendiklerimi bilmek istiyorum.. Kendime bir liste belirledikten sonrası kolay.. Gerektikçe ya da canım istedikçe beğenip belirlediğim ekmekleri hemen yapıveririm.. Bu ekmek de favorilerimden oldu.. Yalnız kahvaltıda iyi gitmez sanıyorum.. Fakat yemekte gerçekten nefis.. Ölçüler yine kırk fırın ekmek kitabından; ben ek olarak kırmızı pul biber de koydum..



Malzemeler:
2 bardak beyaz un
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı bal (ben pekmez koydum)
3/4 bardak oda sıcaklığında su
1 yemek kaşığı tereyağ
1 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber



Yapılışı:
Soğanları incecik doğrayıp tereyağında sararıncaya kadar kavuruyoruz.. Yağını kaşıkla bastırarak süzüyoruz.. Unu, tuzu, kuru mayayı ve balı(pekmezi) geniş bir kapta karıştırıp oda sıcaklığındaki suyu ve soğanlardan süzdürdüğünüz yağı ilave ederek hamurumuzu 10 dakika yoğuruyoruz.. Yumuşacık ama ele yapışmayan kıvamda bir hamurumuz olması gerekiyor.. Kabın üzerini stretch filmle kapatıp, havluya sararak ılık bir yerde 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz.. Soğanları ve kırmızı biberi hamura ilave edip malzemelerin iyice karışması icin 2-3 dakika daha yoğuruyoruz. Bu aşamada hamuru yeniden toparlamak için 1-2 kaşık un ilave ediyoruz.. Hamuru top gibi yapıp pişireceğimiz kaba koyuyor ve üzerini yine stretch film ve havluyla örtüp 1 saat daha mayalanması için bekletiyoruz.. Üzerine bıçakla fazla bastırmadan istediğimiz şekillerde çizikler atıp (en eğlenceli yeri burası)önceden ısıttığımız 200 derecelik fırında 20-30 dakika (üzeri kızarana kadar) pişiriyoruz.. Soğuduktan sonra dilimleyip afiyetle yiyoruz.. Özellikle et yemeklerinin yanına çok iyi gidiyor..

Hiç yorum yok: