Bu Blogda Ara

18 Mayıs 2009 Pazartesi

AYÇEKİRDEKLİ EKMEK

Artık dışardan ekmek alamaz oldum.. Kendi yaptığım yumuşacık, katkısız ekmeklerin tadını aldım çünkü bir kere.. İki günde bir yeni bir ekmek yapıyorum.. Sabah kahvaltısı hariç yemeklerin yanında hiç ekmek yemezdim, artık her öğün hem de bir kaç dilim birden yiyorum.. Bu gidişim gidiş değil, korkarım kilo alacağım..



Malzemeler:
2 su bardağı beyaz un
1 su bardağı tam buğday unu
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tepeleme yoğurt
1 su bardağı oda sıcaklığında su
1/2 su bardağı ayıklanmış ayçekirdeği (kuru yemişcilerde var)

Yapılışı:
Kuru malzemelerin hepsini(ayçekirdeği hariç) yoğurma kabında elimle karıştırdım.. Zeytinyağı, yoğurt ve suyu da katıp 5 dakika kadar hamuru yoğurdum.. Ele yapışmayan çok yumuşak bir hamurum oldu.. Üzerini stretch filmle kapatıp havluya da sararak 1 saat ılık bir yerde bekletip mayalanmasını sağladım.. Ayçekirdeklerini katıp 3 dakika kadar yoğurduktan sonra ekmeği pişireceğim uzun silikon kalıbımı yağladım ve hoş şekilli olması için hamuru kendi etrafında döndürerek yerleştirdim.. Yine üzerini stretch ve havlu ile kapatıp 1 saat daha beklettim.. Hamur iyice mayalanıp kabardı.. Üzerine bıçakla yarım santim derinliğinde baklava şekilleri çizdikten sonra 200 dereceye ısıttığım fırına attım.. Yarım saatte pişti ekmeğim..

Hiç yorum yok: