Bu Blogda Ara

4 Mayıs 2009 Pazartesi

SARMISAKLI KURUTULMUŞ DOMATESLİ EKMEK

Ekmek yapmak bana inanılmaz keyif veriyor.. Makinada yaptıklarım mutlu etmiyor beni, mutlaka elle yapmam lazım.. Değişik tarif ararken bu ekmeğe rastladım.. İtalyan kökenli bir ekmek ve adı da İtalyanca'da 'Pane al Pomodoro' olarak geçiyor.. Orjinal tarifte soğan da vardı ama ben sadece sarmısak koydum.. Tam umduğum gibi, çok lezzetli bir şey oldu..



Malzemeler:
2/3 bardak ılık su
5 çorba kaşığı ılık süt
1 çorba kaşığı zeytin yağı
2 bardak un
3/4 bardak kepekli un
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pekmez
1.5 çay kaşığı aktif kuru maya (1/4 paket yaş maya)
Ve
1 yemek kaşığı zeytinyağı
8-10 adet kurutulmuş domates (küçük doğranmış)
2 diş sarmısak (incecik doğranmış)
1 su bardağı Parmesan (ya da Çerkez peyniri)
Üstü için (dilerseniz);
1 yumurta akı



Yapılışı:
Suyu, sütü ve yağı kaba koyun.. Yaş maya kullanacaksanız direkt suya ekleyin. Kepekli unu ve normal unu tüm yüzeye yayın (kuru maya ekleyecekseniz mayayı unun üzerine serpin).. Tuzu ve pekmezi ekleyin.. 10 dakika yoğurup hamur toparlanınca üzerini stretch film ve havluyla örtüp kabarması için 1 saat oda sıcaklığında bekletin.. O arada kurutulmuş domatesleri sıcak suya atın yumuşamaları için 15 dakika bekleyin.. incecik doğradığınız sarmısak ve domatesleri bir yemek kaşığı zeytinyağında hafifçe soteleyin.. Peyniri ince rendeleyin.. Kabarmış olan hamuru hafifçe unlanmış yüzeye koyun domates, sarmısak ve peyniri ekleyip 1-2 dakika kadar yoğurun.
Hamuru top haline getirin veya bir kalıba koyun. Ya da benim yaptığım gibi fırına dayanıklı tek kişilik kalıplara bölüştürün.. Üzerlerini yine stretch filmle kapatıp, bir de havluyla örtün ve kabarması için 1 saat oda sıcaklığında bekletin.. Fırını 225° de ısıtın.. Hamurun üzerine dilerseniz çırpılmış yumurta akı sürün (parlak olması için).. 10 dakika pişirin. Fırın ısısını 200°ye düşürün ve 20-25 dakika daha pişirin. Afiyet olsun..
Bu ekmeği servis önerisi olarak zeytinyağı, kurutulmuş domates, zahter, kırmızı pul biber karışımına batırarak yemenizi tavsiye ediyorum.. Zahter'den daha önce bahsetmiştim, PÜF'ler bölümünde bulabilirsiniz..

Hiç yorum yok: