Bu Blogda Ara

24 Nisan 2009 Cuma

BEYAZ ŞEKER HAMURLU PASTA



Bir daha denedim.. Bence ilkinden daha başarılı oldu; umutlandım.. İlerde daha iyi pastalar yapacağım.. Biraz hayal gücü, biraz sabır, biraz el becerisi gerekli.. Geniş zamanlarımda şeker hamuru pastalarla ilgileneceğim artık.. Çok güzellerini yapmak istiyorum.. Bunun da içini çikolatalı yaptım.. Yine kremasını kuvertür çikolatayı çiğ krema ile eriterek hazırladım ama bu seferki 4 yumurtadan ve hamuru ilkinden daha farklı..

Malzemeler (kek için):
4 yumurta
4 kahve fincanı toz şeker
3 kahve fincanı un
1 kahve fincanı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2,5 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaiığı kaynar su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Krema için malzemeler:
400 gram bitter kuvertür çikolata
1 kutu krema

Kaplama için beyaz şeker hamuru



Yapılışı:
Fırını 170 dereceye ısıtıp kekimi pişirdim.. Soğuduktan sonra ikiye kestim.. Şekerli su ile ıslatıp, teflon sos tavasında kısık ateşte erittiğim kremalı kuvertür çikolatayı sürdüm.. Ara katta kremanın üzerine fındık krokan ve damla çikolata serptim.. Üst parçayı kapattım.. Üzerine kalan erimiş kremalı kuvertür çikolatayı krema olarak sürdüm.. Pastayı 15 dakika dolapta bekletip kremanın donmasını sağladım.. İki yumruk büyüklüğünde beyaz şeker hamurunu merdane ile açıp pastanın üzerine kapladım.. Bir gün önceden hazırladığım böylece sertleşip bozulmayacak hale gelen figürlerimi su ile üzerine yapıştırdım..

Hiç yorum yok: