Bu Blogda Ara

23 Nisan 2009 Perşembe

ŞEKER HAMURLU ÇİKOLATALI PASTA

Bu pastalara içim gidiyordu, denemeyi feci aklıma koymuştum.. Dün hazır şeker hamuru alıp küçük bir deneme yaptım.. Bütün pasta 2 saat içinde bitti.. Elimdeki bütün kalıpları kullanarak çiçekler yaptım; bu yüzden karmakarışık, örnek bezi görünümlü bir pastam oldu.. Görüntüsü değil ama tadı nefis.. Bundan sonrası için kendimce bir karar aldım.. Çiçekleri, motifleri sakin sakin önceden hazırlayıp saklayacağım.. Böylece daha düzgün pastalarım olacak.. İşte acemilik pastam.. Kaplamak için mor şeker hamuru kullandım..



Malzemeler (Pandispanya için):
2 yumurta
2 kahve fincanı toz şeker
1,5 kahve fincanı un
½ kahve fincanı kakao
½ paket kabartma tozu

Ara ve üst kreması için:
200 gram bitter kuvertür çikolata
½ paket krema
Arasına fındık krokan

Yapılışı:
Pandispanya hamurunu hazırlayıp 170 dereceye ısınmış fırında 20 dakika pişirdim.. Kuvertür çikolatayı krema ile teflon bir tavaya koyup kısık ateşte karıştırarak 5 dakkada erittim (aslında çikolatanın benmari usulu eritilip mikser ile çırpılarak kremaya yedirilmesi gerekiyor ama acelem vardı, kestirmeden gittim).. Kekimi ikiye böldüm, şekerli su ile ıslatıp arasına ve üstüne eritilmiş çikolatalı kremamı sürdüm.. Ara katına krema üstüne fındık krokan döşedim (marketlerde Koska'nın hazır fındık ve fıstık krokanları küçük paketler halinde satılıyor, onlardan kullandım).. Renkli şeker hamurlarımı kalıplarla keserek çiçekler ve yapraklar yaptım.. Birbirlerine yapıştırmak için su kullandım.. Mor renkli şeker hamurundan yumruk kadar bir parçayı merdane ile açıp pastanın üstüne kapladım.. Fazlalıklarını döner pizza bıçağı ile kestim.. Artan hamurları elimle yuvarlayıp pastanın alt kısımlarına süs yaptım.. Renkli çiçeklerimi su ile pastanın üstüne yapıştırdım.. Görüntüsü süper olmadı ama şeker hamurlu ilk göz ağrım bu pasta.. Tadı gerçekten çok güzel oldu.. Daha iyilerinde görüşmek üzere..

Hiç yorum yok: