Bu Blogda Ara

2 Nisan 2009 Perşembe

YALANCI TAVUKGÖĞSÜ

Bu tatlıyı annem ilk yaptığında ben 20li yaşlardaydım ve ilk yediğimde hakiki tavukgöğsü sanmıştım.. Oldum olası çok sevdiğim bir tatlıdır.. Bunun içinde tavuk eti yok ama aynı tadı veriyor ve kendim yaptığım için de ne kadar sağlıklı olduğunu bilerek içim rahat yiyorum.. İçine konan damla sakızı nefis bir koku veriyor, (sakızı aktarlardan ya da marketlerden alabilirsiniz).. Dolapta bekleyip soğuması gerektiği için bir gün önceden ya da akşam yemeği içinse sabahtan yapmanız daha iyi olur..





Malzemeler:

125 gram margarin ya da tereyağ (ya da ikisini karıştırabilirsiniz)

2 kahve fincanı un

1 kilo süt

2 adet damla sakızı

10 yemek kaşığı toz şeker



Yapılışı :

Yağı eritip unu kararmadan hafif kavurun.. Ocağı kısın ve sütü yavaş yavaş yedirerek kavrulmuş unun içine dökün.. Sakızı biraz dövün ve içine atıp eritin.. Şekeri de ekleyip muhallebi kıvamında pişirin, ocağı kapayın.. Hafif ılınınca muhallebiyi bir çırpma kabına alın ve 20 dakika mikserle çırpın.. Göz göz olunca çırpmayı bırakın.. İsterseniz derin bir borcama bütün halde ya da benim yaptığım gibi ayaklı kaselere döküp üzerine tarçın ekerek soğuk servis yapın..

Hiç yorum yok: