Bu Blogda Ara

5 Nisan 2009 Pazar

CEVİZLİ EKMEK




Kendi ekmeğini yapmak çok keyifli.. Ekmeklerimi hep ekmek makinasında yapıyordum.. Bunu eski usul elle yoğurarak fırında yaptım, makina ekmeğinden daha çok sevdim.. İstenilen şekli verebilme olanağı var, üstelik daha lezzetli ve pişkin oldu.. Ölçüleri kırk fırın ekmek tarifleri kitabından aldım..

Malzemeler:
1 su bardağı beyaz un
1 su bardağı tam buğday unu
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
1 1/2 tatlı kaşığı tuz
1 1/4 bardak su (oda sıcaklığında)
1 yemek kaşığı yumuşak tereyağ
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz

Yapılışı:
Önce un, tuz ve mayayı derin bir kapta karıştırıyoruz.. Bu karışıma su, zeytinyağı ve tereyağını ekleyip hiç üşenmeden 10 dakika elimizle yoğuruyoruz.. Elde edilen hamurun yumuşacık ama ele yapışmayan kıvamda olması gerekiyor.. Ilık bir yerde kabın üzerini örtüp (bez ya da stretch film ile)hamurumuzu 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz.. Sürenin sonunda kabaran hamura cevizlerimizi ekleyip 5 dakika daha yoğuruyoruz ve yine 1 saat daha ılık bir yerde mayalanmaya bırakıyoruz.. Hamura dilediğimiz şekli verip (ben bunu 15 cm.lik uzun kalıpta pişirdim), üzerini bıçakla yarım santim derinliğinde çizdikten sonra 220 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat üstü kızarana kadar pişiriyoruz.. (Fırına vermeden önce üzerine fırça ile su ya da yağ sürerseniz ekmeğiniz parlak, ilk 10 dakikadan sonra fırın ısısını 200 dereceye düşürürseniz, ekmeğinizin kabuğu çıtır çıtır olur)

Hiç yorum yok: