Bu Blogda Ara

1 Nisan 2009 Çarşamba

ESMER ŞEKERLİ KEK

Değişik pasta, kek tarifleri bulmak için Amerikan sitelerine bakıyorum bazen.. Yabancılar zencefil gibi baharatlarla ilginç kekler yapıyorlar.. Bir Türkle evli olan Belçikalı bir ahbabımız vardı, değişik kekler pişirirdi.. Zencefilli keki ilk ve son olarak onun evinde yemiş, çok da beğenmiştim.. Süt yerine yoğurt kullanılan kek ararken bu tarife rastladım.. Hemen denedim ve çok sevdim.. Değişik bir lezzet, içi de tam kek gibi değil de sufle gibi hafif sulu kalıyor ki, buna bayıldım asıl

Bir de Hint usulu hamur işi buldum nette, en kısa zamanda deneyip paylaşacağım..

Kekimize dönelim..

Malzemeler:

2 yumurta

2 su bardağı tepeleme un

200 gram bitter çikolata (ben sütlü bitter karışık kullandım)

1 yemek kaşığı nescafe

2,5 su bardağı kaynar su

2 yemek kaşığı dolusu tereyağ+yarım su bardağı sıvıyağ

2 su bardağı esmer toz şeker

3/4 su bardağı yoğurt

3/4 su bardağı damla çikolata

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

1 tutam tuz



Yapılışı:

Fırını 155 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakın.. Çikolataları kırıp Nescafeyle birlikte derin bir kaba atın üzerine 2,5 bardak kaynar suyu döküp karıştırarark eritin..

Çırpma kabında yağ ve şekeri mikserle çırpın.. Yumurtaları ilave edip çırpmaya devam edin.. Kabartma tozunu, vanilyayı, unu ve tuzu ekleyin.. Biraz daha çırptıktan sonra erimiş çikolatalı suyu ve yoğurdu da katın, çırpmaya devam edin.. Mikseri kapayıp damla çikolataları telle karıştırarak hamura katın.. Bildiğimizden daha sulu bir hamur elde edeceksiniz.. Dilediğiniz kek kalıbına döküp 155 dereceye ısıtılmış fırında 70 dakika pişirin..

Benim kekim böyle oldu..

Hiç yorum yok: