Bu Blogda Ara

8 Nisan 2009 Çarşamba

JÖLELİ İRMİK TATLISI

İlkokul arkadaşlarımdan dördüyle hala görüşüyoruz.. O toplantılarımız en keyifli olanlar.. Birbirimizin çocukken yaptıklarını anlatıp gülüyor, bir taraftan da şu da vardı, bu da vardı şimdi nerelerde acaba diye konuşuyoruz.. Bu toplantılar öyle keyifli geçiyor ki eve dönme zamanının geldiğini farkedemiyoruz bile.. 35 yıllık dostluk, yerini hangi arkadaşlık tutabilir ki kolay kolay.. Bu tatlıyı o toplantılarımızdan birinde yedim, çok beğendim, çok hafifti ve tabii hemen ben de yaptım.. Yaklaşan yaz için serinletici olarak çok uygun, değişik meyvalar kullanılarak yapılabilecek nefis bir alternatif..



Malzemeler :
6-7 adet kedi dili (bebe bisküvisi ya da petit beurre de olabilir)
1 kilo süt
8 yemek kaşığı irmik
15 yemek kaşığı toz şeker
1 paket yeşil elma-kivili jöle (Dr. Oetker aldım ben)
1 adet muz
1 adet iri kivi

Yapılışı:
Süt, irmik ve şekeri kısık ateşte karıştırarak muhallebimizi pişiriyoruz.. Kedi dillerini derin bir kabın içine döşeyip üzerine irmikli muhalebimizi sıcakken döküyoruz.. Ilınınca meyvalarımızı dilimleyip, şekiller vererek üzerine döşüyoruz.. Diğer tarafta jöleyi pakette yazan tarife göre hazırlayıp, meyvaların üzerini tamamen kaplıyoruz.. Buzdolabında bekletip afiyetle yiyoruz..
Bu tatlıyı tam tersi olarak da yapabilirsiniz.. Kabın dibine önce meyva ve jöleleri koyup dolapta bekletip soğuttuktan sonra muhallebiyi ve en sonra da kedi dillerini ekleyip dolapta soğutup, ters çevirip servise sunabilirsiniz..

Hiç yorum yok: