Bu Blogda Ara

19 Nisan 2009 Pazar

MUZLU MUFFİN

Büyük tek bir kek yapmaktansa muffin yapayım, hem servisi kolay olsun, hem de kesilen yerden bayatlama riski ortadan kalksın dedim.. Bu açıdan çok pratik muffinler.. Çikolatayı çok sevmeme rağmen meyvalı muffin yapmak istedim.. Aklımda ne zamandır bir komşumuzun çok eskiden yaptığı muzlu muhallebi var.. Nefis bir tadı vardı.. Yıllar geçti, unutamadım.. Muhallebi değil de kek yapma niyetiyle yola çıktığımdan, muzla keki birleştirip muzlu muffin yaptım ben de..

Muffinler fırında kabarıyor..


Malzemeler (Bu ölçü ile kağıt kalıplarla 10 tane kek çıkıyor):
2 yumurta
1/2 su bardağından biraz az toz şeker (tatlı seviyorsanız 1/2 su bardağı)
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı süt
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 iri muz

Yapılışı:
Önce turbo fırınımızı yakıp 170 dereceye ayarlıyoruz.. Bir süre dışarda bekletip ılınmasını sağladığımız yumurtalarla şekeri mikserla 4-5 dakika kadar çırpıyoruz.. Sonra diğer malzemeleri, en sonunda da bir çatalla iyice ezdiğimiz muzu katıp çırpmaya devam ediyoruz.. Küçük kağıt kalıpları 3/4'üne kadar koyu kıvamlı hamurla doldurup ısınmış fırına atıp 30-35 dakika pişiriyoruz..
Fırından çıktıktan sonra üzerlerine çekilmiş ceviz serptim.. Fındık ya da hindistan cevizi de çok yakışır..




10 yerine 20 tane muffin isterseniz bu ölçüyü kullanın:

3 yumurta
1 su bardağından bir parmak az toz şeker (tatlı seviyorsanız 1 tam su bardağı)
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 iri muz

Hiç yorum yok: