Bu Blogda Ara

30 Nisan 2009 Perşembe

ÇİLEKLİ TART



Çilek zamanı gelince benim de jöleli-jölesiz, muhallebili-muhallebisiz, rulosu, çok katlısı binbir çeşit pastasını yapasım gelir.. Galiba hiç bir meyva kek hamuruna çilek kadar yakışmıyor.. Tadındaki uyumun yanısıra görüntü de mükemmel oluyor.. Çilek zamanı nefis pastalar, tartlar zamanı..

Bu tarifi dilerseniz 26 santim çapında tek bir kalıpta da pişirebilirsiniz.. Ben her zaman bu şekilde tek kişilik olanlarını tercih ediyorum.. Göze daha hoş geliyor, servisi de daha kolay.. Tek kişilik yapacaksanız mutlaka kağıt kalıplar kullanın.. Ben hem silikon kalıpla, hem kağıt olanlarla denedim; silikondaki tartları çıkarmak sorun oldu.. Ayrıca kağıt kremayı da tutup, akmasını engelliyor..



Malzemeler (Tart için):
1 paket margarin ya da 1 su bardağı sıvı yağ
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 paket kabartma tozu
3,5 su bardağı un
(Uğraşmak istemiyorsanız, alın bir paket Dr. Oetker tart un, kutunun üstündeki tarife göre pişirin)

Vanilyalı Puding için:
1/4 kilo süt
4 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
(ya da bir paket yine Dr. Oetker Vanilyalı Puding)
ve
Çilek

Yapılışı:
Tartımızı tarife göre hazırlayıp kalıba ya da kalıplara döktükten sonra 170 dereceye ısıttığımız fırında yarım saat pişiriyoruz.. Tart pişerken, vanilyalı pudingimizi bütün malzemeleri tencereye koyup kısık ateşte kaynayana kadar karıştırıp, 5 dakika da kaynarken pişirip hazırlıyoruz.. Hem tartöletler, hem puding soğuduğunda, kaşıkla tartların üzerine puding koyup üzerlerini çilekle süslüyoruz..

1 yorum:

asena dedi ki...

bunlar bizim için yapılmıştı...harika gözüküyor yiyemedim :(