Bu Blogda Ara

3 Nisan 2009 Cuma

VİŞNE REÇELİ

Gerçekten muhteşem oldu.. Vişne reçeli reçeler içinde en sevilenlerin başında gelir.. Yapması zahmetlidir.. Çekirdeklerini çıkarmak uğraştırır.. Fazla kaynarsa rengi kaçar, taneleri büzüşür.. Ben dondurulmuş vişne kullandım.. Çekirdeklerle uğraşmak zorunda kalmadım böylece.. Frambuaz, böğürtlen, vişne, çilek gibi suyunu kolay salan meyvaların reçeli 15-20 dakikada yapılabiliyor.. Piştiğinde hafif sulu bırakmak gerekiyor.. Çünkü soğudukça kendilerini çekip koyulaşıyorlar.. Bu tip meyvaların reçelini yaparken hiç ilave su kullanmıyorum.. 1 saat kadar şekere yatırıp bekletiyorum sonra kendi suyuyla kısık ateşte kaynatıyorum.. Olmasına yakın bir kaç damla limon sıkıp 3-4 dakika kaynatıp ocağı kapatıyorum.. Limonu mümkün olduğunca az yarim kilo meyvaya çeyrek limon suyu kadar kullanıyorum.. Böylece reçelin tadı bozulmuyor.. Hiç bir şey bana reçel yapmak kadar keyif vermiyor.. Bugünlerde aklımda çikolata yapımı kursuna gitmek var.. Daha sonra da kendi çikolatalarımı reçellerimi tatlılarımı yapıp sattığım küçük bir dükkan açsam mı acaba diyorum.. Bu fikir gitgide daha çok yer işgal etmeye başladı beynimde.. Yapar mıyım? Yaparım hiç belli olmaz ..



Malzemeler :

Yarım kilo dondurulmuş vişne (bir kutu)

750 gram toz şeker

Çeyrek limon suyu (biraz daha az bile olabilir)



Yapılışı :

Vişneleri bir tencereye koyup üzerine şekeri dökün.. Bir saat bu şekilde bekletin.. Vişneler çözülüp sularını salacaklar.. Tencereyi ocağa alın, şekerin erimesi için biraz karıştırıp kısık ateşte kaynamaya bırakın.. 15 dakika sonra limon suyunu ekleyin.. 3 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın.. Soğuyunca afiyetle yiyin ..

Hiç yorum yok: