Bu Blogda Ara

16 Nisan 2009 Perşembe

ZEYTİNLİ EKMEK

Elde ekmek yapımına devam.. O yumuşacık hamuru yoğurmak bana inanılmaz keyif veriyor.. Bugün bu ekmeği yaparken aklıma çocukken annemin bana fırından aldırıp kızarttığı ekmek hamurları geldi.. Akşam üzeri çayla ve peynirle ne güzel giderdi o kızarmış hamurlar.. Kendi hazırladığım hamurla bu nostaljiyi en kısa zamanda yaşamalıyım diye düşündüm..
Ölçüler yine kırkfırın ekmek kitabından (ama ölçüleri yuvarladım)..

Malzemeler:
2,5 su bardağı beyaz un
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tepeleme tatlı kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
1 su bardağı su
15-20 adet zeytin

Yapılışı:
Un, maya, tuz ve şekeri yoğurma kabında iyice birbirine karıştırıyoruz.. Zeytin hariç diğer malzemeleri katıp 8-10 dakika yoğuruyoruz.. Ele yapışmayan ama yumuşak bir hamurumuz olacak.. Kabın üzerini stretch filmle kapattıktan sonra beze sarıp ılık bir yerde (ben güneşli cam önünde bekletiyorum) bir saat bekletip hamurun mayalanıp iki kat büyümesini sağlıyoruz.. Bir saatin sonunda hamurumuzu 3-4 dakika daha yoğurup elimizle yuvarlayarak uzun bir rulo haline getiriyoruz.. Rulonun içini açarak çekirdeklerini çıkarıp irili ufaklı doğradığımız zeytinlerimizin yarısını dolduruyoruz.. 20 cm çapında (ben kelepçeli olanlardan kullanıyorum) bir kabı zeytinyağı ile güzelce yağlayıp rulo hamurumuzu kendi etrafında döndürerek kabın içine yerleştirip, kalan zeytinleri üzerine döküyoruz..


Bu hale getirdiğimiz hamurumuzu yine üzerini örtüp sıcak bir yerde bir saat daha mayalandırdıktan sonra önceden ısıttığımız 200 derecelik turbo fırında 30 dakika pişiriyoruz.. Ve böyle bir ekmeğimiz oluyor..



Görünüşü gibi tadı da nefis oldu..

Hiç yorum yok: