Bu Blogda Ara

3 Nisan 2009 Cuma

CAFE DE PARIS BENZERİ ET SOSU

Mutfakta müzik dinler misiniz?.. Yemek yaparken sevdiğiniz müzikleri dinlemek inanılmaz keyifli oluyor.. O gün yemeğe misafirlerim vardı.. Et için değişik bir sos hazırlamak istedim.. Müzik benim hayatımın her anında varolan bir şey.. Eski, yeni bütün müzikleri çok severek dinliyorum.. Her türden sevdiğim şarkılar var.. Yemek yaparken hareketli bir müzik beni motive ediyor, o ritimle sanki baharatlar, sebzeler, etler dansedip kendiliğinden tencerenin içine girip değişik bir lezzet oluşturuyor.. Bu sosu yaparken Shantel'den Disco Partizani'yi dinliyordum.. Aynen bu parça gibi hareketli ve keyif veren bir et sosu çıktı ortaya..

Bir itiraf.. Cafe de Paris sosu benzeri bir şey yapmaya çalıştım aslında.. Her ne kadar pek çok tarifi mevcut olsa da bu sosun formülü mucidi Fransızlarda gizli.. Bizim yediklerimiz benzerleri sadece.. Benimki de bir başka benzeri oldu..



Malzemeler:

2 yemek kaşığı tereyağ

1 çay kaşığı curry

1 tatlı kaşığı hardal

2 yemek kaşığı çok ince kıyılmış maydanoz

1 tatlı kaşığı kekik

Yarım kesme şeker

İnce dogranmıs haslanmıs mantar (ben hazır cam kavanozda satılanlardan kullanıyorum)

1 paket krema

Yapılışı:

Derin bir sos kabında tereyağını eritip mantarları hafif kavuralım.. Krema hariç diğer malzemenin hepsini katalım, kısık ateşte karıştırarak pişirelim.. 3-4 dakika sonra kremayı da ekleyip bir kaç kere karıştırıp ocağı kapayalım.. Sıcakken ızgarada pişmiş et ya da tavukların üzerine dökelim..

Hiç yorum yok: